Menu Content/Inhalt
Informacje 2025r. arrow Aktualności arrow Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora

Warning: Parameter 3 to showItem() expected to be a reference, value given in /home/irbisit/ftp/pcpr/includes/Cache/Lite/Function.php on line 102
Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora Drukuj Wyślij znajomemu
07.10.2024.

Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora (Aktywny Samorząd Moduł I Obszar E)

Miło nam poinformować o wdrażaniu przez PFRON inicjatywy zapowiadanej przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych i zatwierdzonej przez Radę Nadzorczą PFRON (uchwała nr 7/2024 z dnia 19 czerwca 2024 r.), a polegającej na dofinansowaniu ze środków PFRON do energii elektrycznej dla osób z niepełnosprawnością korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora.

Jaki jest przedmiot pomocy?

Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji kosztów energii elektrycznej, związanych ze zwiększonym jej zużyciem w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.

W jakim terminie złożyć wniosek?

Od dnia 28 października 2024 r. do dnia 30 listopada 2024 r.

W kolejnych latach termin przyjmowania wniosków będzie ogłaszany na  naszej witrynie internetowej (komunikaty do programu „Aktywny samorząd”).

Gdzie złożyć wniosek?

W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/

W systemie SOW znajdziesz różne formy pomocy przy wypełnieniu wniosku: pomoc kontekstową, bezpłatną infolinię, mobilnego asystenta, możliwość wykorzystywania wprowadzonych danych w przyszłości – w trakcie aplikowania o kolejne wsparcie itd.

W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:

bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00
numer 800 889 777 lub
sow@pfron.org.pl
tel. PCPR Pińczów 41 357 6001 wew. 301, 304
Więcej informacji o programie uzyskasz klikając w link poniżej:

Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora

Co zawiera wniosek? Jakie są załączniki?

Tylko najpotrzebniejsze dane i załączniki.

Wpisane raz do systemu SOW dane wykorzystasz w kolejnym wniosku!

Przygotuj skan lub kopię swojego orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności. Potrzebne będzie również zaświadczenie potwierdzające, że korzystasz z respiratora lub koncentratora tlenu (lub z obu urządzeń).

Wniosek musi być przez Ciebie podpisany!

  • z użyciem podpisu elektronicznego,
  • za pomocą profilu zaufanego/tymczasowego profilu zaufanego,
  • możesz też wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać go w wersji papierowej do Realizatora programu.

Pamiętaj, że rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki.

Jaka jest wysokość pomocy?

100 zł miesięcznie.
Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r.
Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).

Przykładowo:

jeśli złożysz wniosek w październiku 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-wrzesień (3 miesiące – 300 zł),
jeśli złożysz wniosek w listopadzie 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-październik (4 miesiące – 400 zł),
jeśli wniosek złożysz np. w styczniu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-grudzień (6 miesięcy – 600 zł),
jeśli wniosek złożysz np. w marcu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: wrzesień-luty (6 miesięcy – 600 zł).


Sprawdź zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu!  

Pamiętaj, że to podstawa do wypłaty dodatku w ramach Twojego wniosku. Sprawdź, czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.

Zaświadczenie może być:

  • podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem,

lub

  • opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.

Poniżej jest wzór tego zaświadczenia. Jeśli będzie wypełniony elektronicznie, to pobierz go w formacie pdf. Jeśli jest wypełniane elektronicznie, to może być również podpisane elektronicznie.


Gdzie złożyć wniosek?

W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/

W systemie SOW znajdziesz różne formy pomocy przy wypełnieniu wniosku: pomoc kontekstową, bezpłatną infolinię, mobilnego asystenta, możliwość wykorzystywania wprowadzonych danych w przyszłości – w trakcie aplikowania o kolejne wsparcie itd.

W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:

bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00
numer 800 889 777 lub
sow@pfron.org.pl
tel. PCPR Pińczów 41 357 6001 wew. 301, 304
Więcej informacji o programie uzyskasz klikając w link poniżej:

Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »