Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora (Aktywny Samorząd Moduł I Obszar E)
Miło nam poinformować o wdrażaniu przez PFRON inicjatywy zapowiadanej przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych i zatwierdzonej przez Radę Nadzorczą PFRON (uchwała nr 7/2024 z dnia 19 czerwca 2024 r.), a polegającej na dofinansowaniu ze środków PFRON do energii elektrycznej dla osób z niepełnosprawnością korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora.
Jaki jest przedmiot pomocy?
Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji kosztów energii elektrycznej, związanych ze zwiększonym jej zużyciem w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.
W jakim terminie złożyć wniosek?
Od dnia 28 października 2024 r. do dnia 30 listopada 2024 r.
W kolejnych latach termin przyjmowania wniosków będzie ogłaszany na naszej witrynie internetowej (komunikaty do programu „Aktywny samorząd”).
Gdzie złożyć wniosek?
W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/
W systemie SOW znajdziesz różne formy pomocy przy wypełnieniu wniosku: pomoc kontekstową, bezpłatną infolinię, mobilnego asystenta, możliwość wykorzystywania wprowadzonych danych w przyszłości – w trakcie aplikowania o kolejne wsparcie itd.
W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:
bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 numer 800 889 777 lub sow@pfron.org.pl tel. PCPR Pińczów 41 357 6001 wew. 301, 304 Więcej informacji o programie uzyskasz klikając w link poniżej:
Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora
Co zawiera wniosek? Jakie są załączniki?
Tylko najpotrzebniejsze dane i załączniki.
Wpisane raz do systemu SOW dane wykorzystasz w kolejnym wniosku!
Przygotuj skan lub kopię swojego orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności. Potrzebne będzie również zaświadczenie potwierdzające, że korzystasz z respiratora lub koncentratora tlenu (lub z obu urządzeń).
Wniosek musi być przez Ciebie podpisany!
- z użyciem podpisu elektronicznego,
- za pomocą profilu zaufanego/tymczasowego profilu zaufanego,
- możesz też wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać go w wersji papierowej do Realizatora programu.
Pamiętaj, że rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki.
Jaka jest wysokość pomocy?
100 zł miesięcznie. Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r. Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).
Przykładowo:
jeśli złożysz wniosek w październiku 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-wrzesień (3 miesiące – 300 zł), jeśli złożysz wniosek w listopadzie 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-październik (4 miesiące – 400 zł), jeśli wniosek złożysz np. w styczniu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-grudzień (6 miesięcy – 600 zł), jeśli wniosek złożysz np. w marcu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: wrzesień-luty (6 miesięcy – 600 zł).
Sprawdź zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu!
Pamiętaj, że to podstawa do wypłaty dodatku w ramach Twojego wniosku. Sprawdź, czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.
Zaświadczenie może być:
- podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem,
lub
- opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.
Poniżej jest wzór tego zaświadczenia. Jeśli będzie wypełniony elektronicznie, to pobierz go w formacie pdf. Jeśli jest wypełniane elektronicznie, to może być również podpisane elektronicznie.
Gdzie złożyć wniosek?
W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/
W systemie SOW znajdziesz różne formy pomocy przy wypełnieniu wniosku: pomoc kontekstową, bezpłatną infolinię, mobilnego asystenta, możliwość wykorzystywania wprowadzonych danych w przyszłości – w trakcie aplikowania o kolejne wsparcie itd.
W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:
bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 numer 800 889 777 lub sow@pfron.org.pl tel. PCPR Pińczów 41 357 6001 wew. 301, 304 Więcej informacji o programie uzyskasz klikając w link poniżej:
Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora |